2018 07 Flyer Ppt Intro Iulie Png

O Introducere in Meditatia Vipassana – Duminica 29 Iulie 2018 – ANULAT

Dintr-o nevoie de moment anulam seminarul si il reprogramam in luna august – cel mai probabil pe 25 – vom reveni cu confirmarea zilei exacte in curand.

—–

Duminica, 29 Iulie de la ora 10 (pana la ora 13), organizam un seminar de Introducere in Meditatia Vipassana-Anapanasati.

Seminarul este recomandat in primul rand persoanelor fara experienta in practica meditatiei Vipassana-Anapanasati si care doresc sa se familiarizeze cu aspectele de baza ale practicii. De asemenea, sunt bineveniti si practicantii cu experienta care isi propun o intelegere mai buna a bazelor practicii meditative (postura, tehnica, principii filosofice de baza).

Beneficiile practicii Meditatiei

  • In context psiho-fiziologic, beneficiile principale ale meditatiei sunt dezvoltarea abilitatii de relaxare profunda, reducerea stresului cotidian, imbunatatirea capacitatii de concentrare folosita in activitati cotidiene, precum si mai buna constientizare a vietii psihice interioare, rezultand intr-o crestere a bunastarii psiho-somatice.
  • In context psiho-terapeutic si psihiatric, stiinta moderna a dovedit ca practica meditatiei imbunatateste tonusul mental, avand un impact direct pozitiv in adresarea starilor de depresie, anxietate sau diverse dependente. De aceea, in ultimii 25 de ani, au aparut o serie de directii psiho-terapeutice care au la baza meditatia ca instrument principal de crestere a gradului de constientizare si intelegere a vietii psihice, interioare (un exemplu ar fi MBCT – “mindfulness-based cognitive therapy).
  • In spectru spiritual, meditatia este instrumentul principal disponibil prin care reusim treptat sa atingem un nivel diferit de experimentare si intelegere directa, ne-intermediata, experientiala a realitatii personale, interioare, cat si a mediului in care traim – acesta fiind pasul cel mai important catre realizarea personala numita in diverse traditii spirituale drept “iluminare”.

In cadrul practicii meditative, se pot experimenta uneori si aparitia de stari de constiinta modificata destul de diferite de constiinta diurna, rezultate in urma relaxarii profunde si concentrarii mintii, cu utilitate directa in dezvoltarea practicantului de meditatie.

De asemenea, prin practica constanta si dedicata a meditatiei, reusim treptat sa constientizam acele preconceptii si comportamente ce ne limiteaza manifestarea ca persoane, practicantului dedicat deschizandu-i-se posibilitatea accesarii unui libertati si autenticitati personale imbunatatite.

Topicurile ce vor fi acoperite in seminar sunt urmatoarele:

  • bazele teoretice si contextul filosofic-religios Buddhist relevant pentru practicarea meditatiei, intr-un format succint si usor de inteles
  • tehnica de baza a meditatiei Anapanasati-Vipassana cu explicarea unor aspecte legate de tehnica, diferente de abordare, etc.
  • postura fizica: importanta unei posturi corecte ce serveste scopului meditatiei
  • notiuni de psihologie a meditatiei: impedimente uzuale in practica, instrumente utile meditatiei (moralitate si atitudini mentale corecte/constructive), integrarea in viata cotiniana, beneficiile unei practici constante

Programul va include si 2 sesiuni de practica a meditatiei (de cate 15-20 de minute), o pauza de 10 minute precum si-o sesiune de intrebari si raspunsuri.

Recomandam o tinuta lejera sau un schimb de haine (exista spatii unde participantii se pot schimba).

Locul de desfasurare: centrul Ashtanga Romania, Str. Toamnei 118, Scara 1, Parter, Ap. 1, Interfon 101 C.

Costuri de participare: participarea este gratuita, donatiile in schimb sunt bine-venite, in masura posibilitatilor fiecarui participant, fiind folosite pentru acoperirea costurilor de organizare si comunicare a evenimentului.

Confirmare prezenta: numarul de locuri este limitat, de-aceea va rugam sa confirmati prezenta dvs. cu un email la adresa contact@dhamma.ro.

Pentru orice intrebari, va stam la dispozitie prin intermediul formularului de contact din site sau email contact@dhamma.ro.

 

.